dissabte, 25 de maig del 2019

2n d'ESO a Menorca

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Escola, han participat per 1a vegada en un intercanvi amb alumnes de l’IES Joan Ramis i Ramis de Maó, a Menorca.
Els nostres alumnes van anar la setmana del 20 al 24 de maig a Menorca, i van poder conèixer aquesta petita meravella del Mediterrani.
 
L’objectiu de l’intercanvi és, d’una banda, oferir la possibilitat d’entendre que el català és un  una llengua viva, que hi ha unes variants dialectals, varia la pronúncia de determinades vocals ús de mots diferents per anomenar els objectes, accions...  Però el que és bàsic es veure que és  una llengua d’aprenentatge parlada a l’escola, a casa, a la ciutat, al carrer.

D’altra banda, els alumnes tenen l’oportunitat de fer noves amistats i de conèixer altres realitats molt properes.

Ambdós centres valorem positivament l’experiència i pensem que intercanviar coneixements, realitats socials i vivències és molt enriquidor i ajuda a créixer i a formar ciutadans del món.  Desitgem que aquest intercanvi continuï.





dijous, 23 de maig del 2019

Visitem les Fonts

Els alumnes de 2n d'ESO que treballem el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa hem visitat les fonts d'Olot i hem fet unes imatges precioses.

Si les vols veure clica aquí





dilluns, 20 de maig del 2019

Cloenda del Projecte Rossinyol

Dissabte dia 18 de maig,  a les 12 del migdia i a l'Espai Jove Ideal, va tenir lloc la clausura del Projecte Rossinyol d'aquests curs. 

L'objectiu d'aquest projecte és afavorir la integració social, cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu d'alumnes d'origen estranger, mitjançant la formació de "parelles lingüístiques" entre universitaris de la UdG i alumnes de secundària de la nostra ciutat.

Per tancar l'acte de cloenda, s'oferí un refrigeri per tots els assistents.








dijous, 9 de maig del 2019

Vitralls a les aules de 2n d'ESO


... I anem fent II+D. Avui hem acabat la dels Vitralls, tot donant resposta a la pregunta inicial: Per què serveixen els vitralls?

La vidriera, pel lloc que pren a les esglésies i catedrals és la veritable pintura gòtica. Els vitralls substitueixen a la pintura mural. Durant el període gòtic, l'art dels vitralls esdevé l'art hegemònic del color i del dibuix, pren les funcions simbòliques-docents de la pintura mural.
La catedral gòtica evoca la imatge del “Jerusalem Celestial” i constitueix l'obra col·lectiva dels habitants  de les ciutats de la baixa edat mitjana. Cada nova església o catedral fa les seves naus més altes que les anteriors, tot suprimint progressivament el “mur de fàbrica” i substituint-lo pel que s'ha anomenat el "mur translúcid", és a dir, pels amplis finestrals amb vitralls de color que proporcionen a l'interior de les esglésies i catedrals una atmosfera càlida, acolorida i irreal on els fidels poden sentir-se segurs a l'empara de l'Església tot contemplant la "llum d'essència divina" tal com poèticament deia l'abat Suger.

Saps, però, que passa amb la llum quan creua un vidre? Si vols ens pots respondre!!!




Poesia Visual. Si o No?

Gustavo Vega defineix la poesia visual com una creació poètica basada en recursos visuals.
Els alumnes de 2n de secundària treballem a les classes de català la poesia. N'hem analitzat una que diu:

SOLITUD

Una dolça melangia,
un silenci sorollós,
un plorar sense sentit,
una pena amb alegria ...

Tot omple

la solitud d’una vida!

                                      C.D.

A partir de l'anàlisi hem creat unes imatges poètiques. 

I ara us preguntem: És poesia visual?

Pots respondre i deixar la teva opinió.  T'ho agrairem!

Clica per veure les imatges poètiques